Logo grenskoerier.nl
Marco Verdonk (links) met de beide heren van Weert-de-Gekste
Marco Verdonk (links) met de beide heren van Weert-de-Gekste (Foto: Van Hoof)

De Grenskoerier breidt uit naar Weert

Zestig jaar bestaat De Grenskoerier. Zestig jaar lang houden we u al op de hoogte van alles wat er gebeurt in Cranendonck. En dat blijven we doen! Toch gaat er ook iets veranderen. Vanaf nu komt De Grenskoerier eenmaal per maand ook in Weert uit. Samen met Weert de Gekste, de populaire website van Mark en Sjoerd, maken we dan twee edities, beide met hun eigen voorpagina.


Door Riny van Gerven

Voor De Grenskoerier betekent dit dat er extra nieuwtjes uit 'het Weertse' bijkomen. Weert krijgt weer een maandelijks huis-aan-huis-blad met lokaal en regionaal nieuws. En voor adverteerders is er een keer per maand een veel grotere oplage (35.600) die behalve in Cranendonck ook in heel Weert verspreid wordt.

Overigens is dit niet de enige verandering bij De Grenskoerier. Onze nieuwe sales-manager Marco Verdonk laat weten: 'Een van de eerste dingen die bij mijn aantreden moesten gebeuren was het aanpassen van de tarieven. Die zijn scherper dan ooit en volkomen transparant. Een blik op de tarieven op onze website en de adverteerder weet precies waar hij of zij aan toe is. En natuurlijk biedt de samenwerking met Weert de Gekste ook op het gebied van adverteren weer extra mogelijkheden.'

Waarom Weert de Gekste als partner? zal menigeen zich afvragen. Voor De Grenskoerier was het de meest logische keuze. Om te beginnen hebben beide oprichters een onnoemelijk populaire site opgezet die zichzelf al jarenlang bewijst. Maar liefst 30.000 volgers op Facebook en dagelijks zo'n 25.000 bezoekers op de site. 'Toch is het voor ons ook belangrijk dat we breder zichtbaar worden,' aldus Mark. ' We willen alle doelgroepen bereiken, ook de mensen die niet zo gemakkelijk op de site of op Facebook kijken. Hen houden we nu via de krant op de hoogte van de belangrijkste nieuwtjes.'

En die nieuwtjes zijn vaak niet alleen interessant voor Weertenaren maar ook voor Cranendonckers. Want zeg nu zelf: we maken gebruik van het Weertse ziekenhuis, het voortgezet onderwijs, recreatieve faciliteiten als de IJzeren Man, enzovoort, enzovoort.

We noemden hem al even: onze nieuwe sales-manager Marco Verdonk. Sinds 1 januari van dit jaar is hij -na een eerdere stage-periode- onze gelederen komen versterken. En dat doet hij voortvarend door bijvoorbeeld de tarieven voor adverteren helemaal op scherp te stellen en daar ook helemaal duidelijk in te zijn. Met enthousiasme introduceert hij nieuwe thema-pagina's. Ook de oude vertrouwde poules van de Tour de France en de EK-voetbal komen weer terug.

Marco Verdonk is een echte geboren en getogen Bulander. Zijn jeugd bracht hij zelfs door tegenover De Grenskoerier aan de dr. A. Mathijsenstraat. Van de Aloisiusschool ging hij naar de Mavo en rondde zijn studie af in Eindhoven op de Detailhandelsschool en met een jaar HBO Marketing. Zijn werkzame leven begon in Weert bij Bos Bouwstoffen, daarna werkte hij 18 jaar bij Coca Cola. Nu dus bij De Grenskoerier.

'Ik wil me maximaal inzetten om De Grenskoerier te behouden voor Cranendonck,' legt hij uit. 'Het is een weekblad dat hier al zestig jaar bij iedereen op de mat valt. Natuurlijk is er de laatste jaren veel gebeurt bij De Grenskoerier. Bijvoorbeeld de nieuwe eigenaar, Luuk Roozeboom. Hij is eigenaar van een grote uitgeverij in Breda die in west-Brabant en Zeeland zo ongeveer een half miljoen weekbladen verspreidt. Met hem had ik meteen een goede klik. We zijn beide mensen van aanpakken, doorzetten en vernieuwen. Dat laatste, daar zijn we momenteel mee bezig. We zijn ervan overtuigd dat het De Grenskoerier ten goede zal komen. Maar oordeelt u zelf!'

Meer berichten
 

Vacatures

Monteur

Nederweert

Kraanmachinist

Weert

Magazijn medewerker

Nederweert